Fotografowanie gwiazd na niebie

Kiedy po upalnym letnim dniu przychodzi ciepła, duszna noc i za nic nie możemy zasnąć – warto wyjść na balkon i spróbować zrobić zdjęcia gwiazd na nocnym niebie.

Fotografowanie nocnego nieba to z pozoru trudne zadanie, jednak dzięki nowoczesnym technologiom cyfrowej fotografii, stało się dużo prostsze niż się Wam wydaje.

Najważniejsza w tego rodzaju zdjęciach jest ostrość. Aby zarejestrować odpowiednio ostre gwiazdy przede wszystkim należy ustawić ostrzenie ręczne (Manualne, MF), a punkt ostrości ustawić na nieskończoność.

W celu uzyskania jak najwyraźniejszego zdjęcia (ostrego) należy stosować niezbyt długie czasy ekspozycji (max. 15-20 sek). Wymagać to będzie od nas użycia dosyć jasnego obiektywu oraz wysokich czułości ISO. By poprawić ostrość naszej fotografii warto użyć funkcji blokady podniesionego lustra. Przyda się oczywiście wężyk spustowy, pilot zdalnego wyzwalania lub przynajmniej użycie samowyzwalacza. Potrzebny będzie również statyw.

Do określenia maksymalnego czasu naświetlania wykorzystajcie prostą regułę. Liczbę 300 podzielcie przez długość ogniskowej obiektywu. Do wykonania poniższego ujęcia wykorzystałem ogniskową 24 mm. Zatem 300 / 24 = 12,5 sek. Do tak ustawionego czasu należy już tylko dobrać odpowiednią wartość przysłony oraz wysokość ISO.

Przećwiczcie ten rodzaj fotografii na balkonie podczas bezsennych nocy, aby móc wykorzystać nową umiejętność jak już będziecie fotografować nocne niebo „w pięknych okolicznościach przyrody”.

Fotografowanie gwiazd na niebie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *